Головна » 2020 » Квітень » 25 » Безпека культурної спадщини під час карантину: виклики для музейних працівників та служб охорони
11:56
Безпека культурної спадщини під час карантину: виклики для музейних працівників та служб охорони
Безпека культурної спадщини під час карантину: виклики для музейних працівників та служб охорони

Рекомендації від ICOM-INTERPOL

Від початку запровадження карантину, спричиненого COVID-19 – 95% світових музеїв, щоб захистити своїх відвідувачів, мусили тимчасово зачинитися. Вимушена самоізоляція – це величезний виклик для музейних працівників, які повинні і надалі забезпечувати охорону та збереження своїх колекцій.

Реальна ситуація на сьогодні для кожного музею різна, і рішення будуть носити індивідуальний характер для конкретної установи, зважаючи на ротацію колективів, служб безпеки, обмежень на місцях тощо. ICOM висловлює свої співчуття щодо останніх крадіжок з музеїв у Великобританії та Нідерландів. Незважаючи на обмежувальні заходи, дуже важливо продовжувати вдосконалення та покращення безпеки музею.

Протягом десятиліть ICOM та його Міжнародний комітет з питань музейної безпеки (ICMS) підтримували музейну спільноту щодо безпеки їхніх колекцій, надаючи поради та пропонуючи прості інструменти для співробітників служби безпеки, системи виявлення зловмисників, відеоспостереження, внутрішньої комунікації та звітності.

INTERPOL, завдяки своєму підрозділу «Твори мистецтва», продовжує підтримувати охорону культурної спадщини в 194 країнах. Окрім цього, ICOM та INTERPOL зараз рекомендують впровадити або посилити наступні заходи:

ПЕРЕВІРТЕ СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ ТА СИГНАЛІЗАЦІЇ

Якщо цих систем немає, то музеї повинні проаналізувати ситуацію з безпекою та активувати плани захисту. Зокрема:

  • Цілодобово музей повинна обслуговувати служба охорони (забезпечити необхідну кількість підготовлених працівників, підготувати списки змін та замін);
  • Усі системи виявлення зловмисників, зокрема відеоспостереження та сигналізація, повинні бути повністю справними (всередині і зовні, 24/7) та регулярно перевірятися співробітниками служби охорони;
  • Встановіть все необхідне для забезпечення постійної комунікації та налагодьте ланцюжок передачі інформації між співробітниками служби охорони та керівництвом установи (кому дзвонити, в якому порядку, забезпечте актуальними контактними номерами тощо), мають бути такі самі дії, якщо послуги охорони надаються зовнішніми постачальниками.

АДАПТУЙТЕ ПРОЦЕДУРИ

Більшість музеїв вже мають плани охорони своєї установи. Проте нещодавнє опитування ICOM, пов'язане з кризою COVID-19, показує, що близько 10% музеїв вважають, що їм не вистачає додаткових заходів, пов’язаних із забезпеченням охорони. ІCОМ наполегливо рекомендує адаптувати процедури обмеження та доступу для персоналу. Наприклад:

  • Адміністрація музею та служби безпеки повинні скласти чіткий список співробітників, які мають право доступу до будівлі;
  • Охоронці повинні перевірити периметр будівлі в середині та зовні (особливо, якщо відсутнє зовнішнє відеоспостереження);
  • Під’їзд транспорту на прилеглу до музеї теріторію, при можливості, має бути заборонений або обмежений (за допомогою поліції);
  • Необхідно уникати переміщень творів мистецтва;
  • Запровадити один раз на тиждень звітність про стан безпеки установи для керівництва музею.

Переконайтеся, що у вас є чіткий та актуальний протокол (інструкції), з урахуванням нинішнього контексту для сповіщення та реагування у надзвичайних ситуаціях 24 години на добу. Незважаючи на карантин, музеї мають бути здатними реагувати на природні явища (підняття рівня води, сильний вітер тощо), пожежі, проблеми з електрикою, роботи під загрозою, крадіжки, вторгнення тощо.

РЕГУЛЯРНО СПІЛКУЙТЕСЯ З ПОЛІЦІЄЮ

Зараз поліцейські служби, є одними з провідних, оскільки дотримання карантинних заходів є необхідними у боротьбі з пандемією. ICOM та INTERPOL заохочують кожного керівника музею підтримувати тісний зв’язок з поліцією, користатися наявними або налагодити нові та регулярно обмінюватися інформацією зі своїм міністерством/органом управління.

Регулярне спілкування та швидкий обмін інформацією між визначеними контактними особами є ключовими елементами системи, вже прийнятої ICOM, INTERPOL та їхніми міжнародними партнерами, такими як Всесвітня митна організація (WCO), ЮНЕСКО та UNIDROIT. Саме тому ICOM закликає музеї, які стали жертвами крадіжок, негайно звернутися до відповідної служби поліції, щоб остання могла зв’язатися зі своїм Національним центральним бюро INTERPOL (NCB) та відділом творів мистецтва INTERPOL, який відповідає за реєстрацію викрадених творів мистецтва у міжнародній базі даних.

«Наша історія та культура зберігаються в музеях. Сьогодні, як ніколи, нам потрібно активізувати та посилити заходи безпеки для захисту нашої спадщини від нападів та злочинності. INTERPOL займає рішучу позицію у боротьбі з незаконним обігом культурних цінностей, який тісно пов'язаний з організованою злочинністю та фінансуванням тероризму».
Стівен Кавана,
виконавчий директор поліцейських служб, INTERPOL

СПІВПРАЦЮЙТЕ З ІНШИМИ УСТАНОВАМИ КУЛЬТУРИ, ЯКІ СТИКАЮТЬСЯ З ТИМИ Ж ТРУДНОЩАМИ

Музеї постраждали від цієї кризи, але так само пам'ятки культури та історії, бібліотеки та культові споруди. Сьогодні, питання безпеки викликає велике занепокоєння у всіх цих установах. Як результат, рішення, описані вище, повинні бути спільними для всіх. Зокрема, спілкування з поліцією, яка, за допомогою консультацій з керівниками цих установ, може забезпечити посилений нагляд за районами, особливо багатими на культурну спадщину.

ЗАЛУЧАЙТЕ СУСІДІВ ТА МІСЦЕВУ ГРОМАДУ

Музеї є життєво важливими соціальними платформами для своїх громад. Якщо музей розташований у житловому районі, то можна попросити мешканців сусідніх будинків, які перебувають на самоізоляції, інформувати поліцію у випадку підозрілого руху або шуму в музеї чи навколо нього. Забезпечте їх необхідною інформацією, щоб вони знали, до кого дзвонити та надайте інструкції щодо того, як швидко діяти у разі підозрілої діяльності навколо музею.

ПОЧНІТЬ ДУМАТИ ПРО ЗАВТРА…

«Моя порада - почати думати про те, як ви знову будете відкриватися, коли наступить такий час. Ви повинні задуматися над тим, як це буде реалізовано у вашому музеї. Швидке повернення до нормальної ситуації - найкращий захід безпеки! "
Анетта Хансен,
Голова ICMS

ICOM регулярно інформують про конкретні – навіть безпрецедентні – ініціативи з безпеки, які з об’єктивних причин ми не можемо оприлюднити. Однак, у цей кризовий час, ми повинні подякувати всім тим людям, які працюють у музеях та за його межами задля збереження колекцій, щоб громадськість і надалі, після закінчення карантину та повернення до нормального життя, мала до них доступ. Дякуємо за вашу відданість!

PDF-версія

Джерело: ICOM

Категорія: Волинський краєзнавчий музей | Переглядів: 49 | Додав: volyn-museum | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]