Головна » 2014 » Березень » 20 » Художній музей у Луцьку поповнився картиною „Христос у терновому вінку”.
23:28
Художній музей у Луцьку поповнився картиною „Христос у терновому вінку”.
Художній музей у Луцьку поповнився картиною „Христос у терновому вінку”.
Напередодні Великодніх свят експозицію Художнього музею доповнено ще одним експонатом. Це полотно невідомого художника під назвою «Христос у терновому вінку» (Полотно, олія; XVII ст.; Західна Європа).

 
Невідомий художник
"Христос у терновому вінку"
Полотно, олія. ХVІІ ст.
(Художній музей у Луцьку)
Існує припущення фахівців, що цей твір належить пензлю італійського майстра живопису та гравюри Гвідо Рені (1642). Процес дослідження твору сьогодні ще триває. Однак уже на цьому етапі можна з певністю говорити, що ця версія не тільки небезпідставна, а й цілком аргументована. На таку думку наштовхує порівняльний аналіз композиційно-колористичного вирішення твору, а надто сама іконографія зображення, включаючи ідентичність окремих деталей та особливості технічних прийомів.
Гвідо Рені (1575-1642) – представник італійського бароко, вихованець Болонської академії мистецтв, учень Анібале Караччі. Послідовно працюючи на ниві станкового та монументального живопису, він прагнув у своїй творчості знайти шлях поєднання категорії ідеального із реальністю. Ще зовсім молодою людиною художник здобув популярності й великої слави у сучасників. Головними об’єктами натхнення і взірцями для наслідування для нього було античне мистецтво, традиції Рафаеля та Караваджо.
Провідні твори: «Святий Франциск і ангел», Пінакотека, Болонья; «Атланта і Гіпоменей», Прадо; «Самсон-переможець», Пінакотека, Болонья; «Смерть Катерини Олександрійської», музей Діочезано, Албенья, інші. Творчий доробок Гвідо Рені надзвичайно об’ємний. Його мистецтво стало своєрідним критерієм професійності для XVII століття. Багато академічних художників цього часу були послідовниками започаткованих ним мистецьких принципів. Деякі із творів митця набули з часом значення канонічних образів. Особливо показовим прикладом у цьому зв’язку є полотно із зображенням Ісуса Христа в момент мучеництв ("Христос у терновому вінку". Полотно, олія, 1639-1640 рр.; Лувр, Париж, Франція).
 

Гвідо Рені
"Христос у терновому вінку"
Полотно, олія. 1639-1640 рр.
(Лувр, Париж, Франція)
Композиція цього твору неодноразово повторювалася самим автором, копіювалась у певних варіаціях його учнями. Популярність її не зменшилась і в наступних XVIII та XIX століттях. Розтиражований за допомогою друку, цей образ став невід’ємною частиною інтер’єру чи не кожного католицького храму сьогодні.
Полотно «Христос у терновому вінку», що в експозиції Художнього музею Луцька, означене стилістичними вирішеннями та майстерністю виконання, певною мірою співзвучною з традиціями мистецтва Гвідо Рені. Постать Ісуса Христа дано в поясному зображенні. Оголене тіло прикриває пурпурова мантія – символ ганьби, який нагадує глядачеві євангельську оповідь про суд Пілата. Ланцюгом охоплені груди, палиця в зв’язаних мотузкою руках, терновий вінок й краплини крові на чолі, всі ці деталі – ознаки страждань Ісуса Христа – вперше використав у луврському полотні великий італієць. Про специфіку його технічних прийомів нагадує пластичне вирішення композиції в характерному тоді академічному стилі, а надто сповнений світлотіньових ефектів колорит неначе запозичений із традицій Караваджо, якими так захоплювався Гвідо Рені.
Отже кому належить виконання полотна «Христос у терновому вінку» із експозиції Художнього музею міста Луцька? Гвідо Рені, його учням чи художникам його кола із болонської школи? В кожному випадку цей твір – один із шедеврів експозиції. Сьогодні він нагадує кожному християнину про силу страждань і силу любові, закликає до смирення і всепрощення. Засобами живопису спонукає до співпереживання і переосмислення власного життя.
Зоя Навроцька,
завідувач Художнього музею у Луцьку
Категорія: Художній музей | Переглядів: 880 | Додав: volyn-museum | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]