Головна » Статті » Музей освіти Волині при Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти |
У категорії матеріалів: 8 Показано матеріалів: 1-8 |
Сортувати по: Date · Name · Rating · Comments · Views
Музейна кімната у нашій школі була створена з метою залучення учнівської молоді до вивчення і збереження історико-культурної спадщини українського народу, формування освіченої розвиненої особистості та сприяння вихованню в неї патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей. |
У статті висвітлюється поняття національно-патріотичного виховання, його напрями, методи і мета на сучасному етапі, розкриваються етапи розвитку патріотичної свідомості дитини, особливості національно-патріотичного виховання молодших школярів та роль у цьому шкільного музею.
|
Позашкілля – це той осередок освітньо-виховного процесу, де музейна педагогіка має чи не найбільше можливостей і перспективу для розвитку усіх форм і методів впливу на дитячу аудиторію, зокрема, через учнівські об’єднання краєзнавчого спрямування, де поєднання гурткової і краєзнавчо-дослідницької діяльності потребує постійного тісного контакту учнів та педагога в умовах музейного середовища.
|
У сучасних умовах перебудови і реформування української освітньої системи постає питання щодо нових підходів до організації і змісту навчальної діяльності. Важливе місце серед них посідає один із перспективних напрямів сучасної шкільної педагогіки – музейна педагогіка, що вирішує проблеми формування особистості, а саме: залучення учнівської молоді до дослідницької діяльності засобами музейної експозиції з використанням інформаційних технологій, розвиток їхніх дослідницьких умінь і творчих здібностей, вироблення здатності до самостійних суджень і оцінок, навичок критичного мислення.
|
Музей і школа за метою своєї діяльності традиційно мають багато спільного: вони прагнуть виховувати почуття патріотизму, свідоме ставлення до надбань світової та вітчизняної науки і культури; розвивати мислення, творчі здібності та певні практичні навички, стимулювати творчу активність особистості. Музейна педагогіка відіграє роль посередника між музеєм і школою, сприяючи створенню ефективного навчального середовища, формуванню в учнів емоційно-ціннісного ставлення до знань, подоланню міжкультурних стереотипів.
|
Український народ може пишатися тим багатющим надбанням, яке подвижницькою працею музейних працівників вдалося зберегти для прийдешніх поколінь, для світової культурної спільноти. Вагома роль у цій благородній самовідданій справі належить невтомним дослідникам-педагогам та активу музеїв при навчальних закладах.
|
Волинський Центр туризму, спорту та екскурсій за більше ніж 70 років свого існування завжди опікувався розвитком шкільного краєзнавства і музейної справи в навчальних закладах області.
|
Одним із суттєвих напрямів краєзнавчого пошуку педагогів та школярів Волині є вивчення історії освіти краю. Активізації цього процесу в останнє десятиріччя значною мірою сприяло запровадження у школах області факультативного курсу «Волинезнавство» та діяльність музею історії освіти Волині при Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти.
|