11:01
Виставки творів «Микола Кумановський. Малярство, графіка».
|
|
Виставки творів «Микола Кумановський. Малярство, графіка».
29.04.2011р. – 29.06.2011р.
Презентація цієї експозиції разом із обговоренням виставкового проекту «Умовні українці» відбулися 29 квітня 2011 року в Луцьку
Виставка малярства та графіки Миколи Кумановського у Художньому музеї Луцька, відділу Волинського краєзнавчого музею – це заключна акція великого творчого туру автора, який розпочався із Art-галереї НСХУ в 2009 році, а протягом 2010-го першої половини 2011-го року проходив у виставкових залах Києва, Хмельницька, Тернополя, Чернівців, Івано-Франківська, Львова. Відтак, перебуваючи щоразу в новому середовищі, твори художника, зустрічались із новими глядачами освоювали новий мистецький простір своєрідно діагностуючи не тільки творчий клімат того чи іншого краю, а й загалом духовні устремління сучасного українства.
Формат експозиції, що нині розгорнена у Художньому музеї дещо відмінний від першопочаткової концепції. Сюди увійшли окрім полотен із серії «Умовні українці» твори циклів «Мапи пілігрима», «Папуга розповість» і зовсім нових речей під загальною назвою «Оскома». Експозицію розміщено в трьох залах. Споглядаючи кожен об’єкт глядач має можливість осмислити головні мистецькі та життєві пріоритети художника, його індивідуальне розуміння виражальних можливостей малярства.
Стилістична метода Миколи Кумановського співзвучна із прийомами графічного малярства кватроченто, із малярськими традиціями українського бароко. Алегорія, сатира, гротеск, риси сюрреалістичної естетики притаманні багатьом творам художника. Найголовнішою ознакою всього представленого на виставці є тяжіння до філософських розміркувань. Кожна річ не просто дарує глядачеві естетичну насолоду, а й спонукає думати, робити висновки, співпереживати із автором ту чи іншу проблему. Часто-густо у творах Миколи Кумановського виразно відображено його літературні уподобання. Інколи композицію полотен доповнюють написи коротких авторських фраз, поетичних строф або висловів із літературних творів. Колорит станкового малярства художника зазвичай збудований на багатющій гамі тональних поєднань від ніжної блакиті, сірого, рожевого, аж до відтінків зеленого, охри, карміну. Часто колористична композиція збагачена фрагментами золота.
Кожне полотно художника – це своєрідне відображення світогляду українського митця, його гострий погляд на сучасність, його небайдужість до долі власного народу.
|
|
|
Всього коментарів: 0 | |