12:23
У Луцьку створюють музей-майстерню лицарства та середньовічних часів
|
|
Музей-майстерню лицарства та середньовічних часів планують облаштувати у відреставрованих підземеллях колегіуму єзуїтів. Виконавчий комітет Луцької міської ради вже оголосив тендер на створення мультимедійних інсталяцій для майбутнього музею. Про це повідомляють «Волинські Новини». Очікувана вартість робіт – 2,033 мільйона гривень. Ідеться про розробку голографічної інсталяції привида (очікувана вартість – 860 тисяч гривень), інтерактивного смарт-табло (573 тисячі гривень) та шоломів віртуальної реальності (600 тисяч гривень). Інсталяцію привида встановлять у підвалах монастиря єзуїтів (загальна площа відведеної під голограму кімнати – 21,9 квадратного метра) із метою підсилення ефекту містичності історичних приміщень. Її використовуватимуть у навчальних та розважальних цілях. Голограму буде реалізовано за допомогою інсталяційних проєкторів, проєкційного екрану, багатоканальної аудіо-системи, конструктивних та комутаційних елементів. Ефект реалістичності має бути забезпечений завдяки поєднанню сучасних технічних рішень і високоякісного відео- та аудіо-контенту. Інсталяція буде побудована на основі двох сюжетів: анімовані привиди (комп’ютерна 3D-анімація; головні герої – трійка привидів, які хаотично літають кімнатою, сміються, підкидають м’яч і заграють із відвідувачами), історія про Анну (сюжет, реалізований на основі відео-зйомок за участю акторів; головна героїня – дружина луцького ремісника-столяра Анна Войцехова, яку стратили на Площі ринок за звинуваченням у подружній зраді). Історія, покладена в основу сюжету У листопаді 1596 року посеред Площі ринок у ратуші на виконання смертельного вироку чекали Анна Войцехова і Станіслав Хрустель. Вона – дружина луцького ремісника-столяра. Він – королівський підданий, лікар, виходець із соляного міста Велички неподалік Кракова. Під час судового процесу обох було визнано винними в перелюбі й засуджено до страти. Чоловік Анни − Войцех – здогадувався про зраду дружини і кілька разів просив суперника облишити жінку в спокої. Спроби припинити таємні зустрічі були безуспішними. Тоді столяр заручився допомогою міських слуг та бурмистра. Разом пізно вночі вони проникли у будинок Войцеха й піймали Станіслава, який сховався під лавкою. Під ліжком в кімнаті знайшли його черевики, а в ліжку – пояс і шапку. Свою вину жінка спочатку заперечувала. Лише складаючи присягу, Анна визнала провину. За нормами магдебурського Луцька обох було засуджено до страти мечем. Анні відтяли голову, а Станіслав лишився живим: він заплатив кату, тож той вдав ніби промахнувся, лишивши тільки шрам на шиї засудженого. За тодішніми законами, якщо кат промахувався, це вважалося Божим провидінням і він більше не мав права на виконання вироку. Очевидці розповідали про відчайдушні вчинки Станіслава після страти коханої. Кілька разів він ходив топитись у Стиру і навіть відтяв собі палець на лівій руці. Інтерактивне смарт-табло також буде встановлене в підвалах монастиря єзуїтів як інтерактивний комунікаційний засіб. Це електронна енциклопедія, що міститиме широкий спектр історичних матеріалів щодо різноманітних сфер життя Старого Луцька, презентованих через анімований 3D-інтерфейс у супроводі з аудіо-ефектами. Основним елементом контенту смарт-табла буде 3D-реконструкція Старого міста в межах Верхнього та Окольного замків, що демонструватиме історично достовірний вигляд Луцька в різні періоди (1550-1900 роки), включаючи анімацію основних трансформацій замкового комплексу. Смарт-табло використовуватимуть як основний інтерактивний комунікаційний засіб з відвідувачами, за допомогою нього демонструватимуть віртуальний тур Старим Луцьком зі зручним ЗD-інтерфейсом, розгалуженою структурою та звуковими ефектами. Шоломи віртуальної реальності міститимуться в спеціально обладнаних двох ігрових зонах підвалу монастиря єзуїтів (дві кімнати площами 20,81 та 24,9 квадратного метра). Інсталяція дозволятиме відвідувачам побувати в середньовічному Луцьку, стати свідком середньовічних баталій. Шоломи використовуватимуть для демонстрації відвідувачам інтер’єру башти Чорторийських, зокрема її другого поверху, який знаходився на одному рівні з оборонним муром й у середньовіччі використовувався як основний оборонний плацдарм. У віртуальному світі кожна кімната, в якій перебуватиме один із гравців, максимально відтворюватиме реальну, однак простір зображатиметься з візуальними ефектами, які створюватимуть враження, що події відбуваються в середньовіччі. Оскільки розміри реального та віртуального приміщень збігаються, гравець зможе пересуватися відведеною кімнатою без перешкод, а можливість доторкнутися до матеріальних стін, підлоги лише посилюватиме відчуття реальності у віртуальному просторі. Водночас гравець матиме можливість спостерігати за подіями поза приміщенням. Мультимедійні інсталяції мають розробити до 30 листопада 2021 року. |
|
|
Всього коментарів: 0 | |