11:19
У день покровителя знань в музеї влаштували театральний поміст
|
|
14 грудня, в день покровителя знань – пророка Наума, на імпровізований театральний поміст Музею історії Луцького братства вийшли учасники педагогічного гуртка «Дидаскал» з Луцького педагогічного коледжу. Гурток вже кілька років працює під керівництвом викладача коледжу Сергія Марчука. Студенти відтворили давню українську традицію початку навчання у день святого пророка Наума – 1 грудня за старим стилем (14 – за новим). То була найзручніша пора для сільських дітей розпочинати освіту, адже прийшов час, коли можна перепочити від нагальних хліборобських клопотів. Селяни були переконані: якщо на святого Наума розпочати навчальний процес, то дитина краще засвоюватиме науку. Цього дня батьки виряджали дітей на навчання зі словами: «Хай наука тобі легко дається». Відіславши дитину до школи, батьки йшли до церкви і ставили свічку перед образом пророка Наума, висловлюючи йому пошану і сподіваючись, що святий наведе дитину на розум. Про виховні традиції, приурочені до початку навчального процесу, засвідчують народні прислів'я: «Я не знаю ні «аз», ні «буки» – прийде Наум і змусить до науки», «Прийшов Наум – пора братися за ум», «Пророк Наум наведе на ум». Про самого пророка відомо, що був монахом-просвітителем, який мандруючи світом, безкоштовно навчав дітей грамоти. Під час театралізованої дії, присутні вперше почули зворушливу авторську молитву до святого Наума студентки педагогічного коледжу Надії Суліковської. Ознайомившись з експозицією Музею історії Луцького братства, студенти коледжу почерпнули нових знань про навчальний процес у XVII ст., адже тоді розвитком освіти на Волині активно займалося Луцьке Хрестовоздвиженське братство. Братчики на свій кошт організували школу, де здобували освіту як діти малозабезпечених, так і діти волинської шляхти. Дидаскали – вчителі братської школи – викладали сім «вільних» наук: граматику, риторику, діалектику, арифметику, геометрію, музику і астрономію. Луцька братська школа працювала на засадах народної освіти, підтримуючи такі принципи, як демократичність і всестановість, поетапність і систематичність шкільних занять. Про єдність навчання та виховання, контроль з боку батьків (опікунів) і громади студенти коледжу дізнались з установчих документів Луцької братської школи 1624 р. – «Артикулів шкільних правил» і «Порядку шкільного». Отже, під час проведеної інтерактивної музейної зустрічі вдало поєдналися історичні факти про навчальний процес братської школи XVII ст. та образне відтворення цих традицій театральним дійством. Тамара Андрейчук, |
|
|
Всього коментарів: 0 | |