Головна » 2011 » Жовтень » 24 » Програма ХVІІІ Міжнародної наукової конференції, „ВОЛИНСЬКА ІКОНА: дослідження та реставрація”.
15:43
Програма ХVІІІ Міжнародної наукової конференції, „ВОЛИНСЬКА ІКОНА: дослідження та реставрація”.
Програма ХVІІІ Міжнародної наукової конференції, „ВОЛИНСЬКА ІКОНА: дослідження та реставрація”.
27 – 28 жовтня 2011 року
м.Луцьк
 
Оргкомітет конференції:
 
Валерій Дмитрук          – заступник начальника управління культури і туризму Волинської облдержадміністрації;
Анатолій Силюк           – директор Волинського краєзнавчого музею, заслужений працівник культури України;
Євгенія Ковальчук        – заступник директора з наукової роботи Волинського краєзнавчого музею, кандидат історичних наук;
Тетяна Єлісєєва            – завідувач Музею волинської ікони, відділу Волинського краєзнавчого музею;
Микола Мігас                – вчений секретар Волинського краєзнавчого
                                          музею.
 
Конференція проводиться в рамках Регіональної програми розвитку культури, мистецтва і туризму у Волинській області на 2011–2015 роки.
 
 27 жовтня (четвер)
Волинський краєзнавчий музей,
м. Луцьк, вул. Шопена, 20, конференцзал
 9.00 – 10.00         Реєстрація учасників конференції. Ознайомлення із експозиціями та виставками Волинського краєзнавчого музею.
10.00 – 10.30        Відкриття конференції.
10.30 – 13.00        Пленарне засідання.
13.00 – 14.00        Презентація нових видань з сакрального мистецтва.
14.00 – 15.00        Перерва.
 Музей волинської ікони
м. Луцьк, вул. Ярощука, 5
15.00 – 18.00        Секційні засідання.
18.00 – 19.00        Ознайомлення із експозиціями та виставками Музею волинської ікони.
19.00                     Товариська вечеря.
 
28 жовтня (п’ятниця)
 7.30 – 16.00         Виїзне засідання.
Ознайомлення із експозиціями Затурцівського меморіального музею В’ячеслава Липинського, Володимир-Волинського історичного музею, ознайомлення з пам’ятками сакрального мистецтва та культової архітектури Стародавнього Володимира, Зимненського Святогорського монастиря та Свято-Успенського чоловічого монастиря с. Низкиничі Іваничівського району.
16.00 – 17.00        Підведення підсумків конференції.
 
Регламент:            Доповіді – до 20 хв.
                            Повідомлення – до 10 хв.

 27 жовтня (четвер)
Волинський краєзнавчий музей, м.Луцьк, вул. Шопена, 20
 10.00 – 10.30        Відкриття конференції.
                              Володимир Лисюк, начальник управління культури і туризму Волинської облдержадміністрації, заслужений працівник культури України.
Анатолій Силюк, директор Волинського краєзнавчого музею, заслужений працівник культури України.
                              Вітання гостей.
 10.30 –13.00         Пленарне засідання
 
Володимир і Луцьк – дві традиції оздоблення інтер’єру храму в мистецтві княжої доби.
Віктор Мельник – реставратор-консультант Львівської Духовної семінарії Святого Духа, м.Львів.
Деякі спостереження з іконопису Галицько-Волинського князівства XIII XIV століть.
Енгеліна Смирнова – доктор мистецтвознавства, професор Московського державного університету історик давньоруського мистецтва, м.Москва, Росія.
Тематичний репертуар волинського іконопису XIII – XVIII cт. До постановки питання.
Василь Пуцко – заступник директора з наукової роботи Калузького обласного художнього  музею, м.Калуга, Росія.
Не зафіксованого походження ікона збірки Волинського краєзнавчого музею й початки української  іконографії Спас у Славі.
Володимир Александрович – доктор історичних наук, завідувач відділу історії середніх віків Інституту українознавства імені Івана Крип’якевича НАН України, м. Львів.
„Холмська Богородиця” – ікона польсько-українського пограниччя.
Анджей Вавринюк – кандидат географічних наук, працівник кафедри міжнародних відносин Інституту неофілології Державної вищої професійної школи у Холмі, доцент Волинського національного університету імені Лесі Українки,  Республіка Польща.
Образи Матері Божої Холмської у Білорусії.
Володимир Карелін – кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник Національного мистецького музею Республіки Білорусь, м.Мінськ, Республіка Білорусь;
Микола Мельников – науковий співробітник Музею старожитнобілоруської культури Інституту мистецтвознавства, етнографії і фольклору НАН Білорусі, м.Мінськ, Республіка Білорусь.
Навколо однієї пам’ятки. Асекурація Його Королівської Величності дана Марії у її Холмській іконі: лист короля Яна Казимира.
Христина Март – директор Хелмського музею, м.Хелм, Республіка Польща.
Хранителі ікони Богородиці Холмської.
Оксана Ременяка – кандидат мистецтвознавства, завідувач лабораторії мистецтва новітніх технологій Інституту Проблем Сучасного Мистецтва Академії Мистецтв України, доцент кафедри культурології НаУ КМА, м.Київ.
Дві давні пам’ятки з церкви Св. Безcрібників Козьми і Даміана села Тур’є.
Любов Бурковська – кандидат мистецтвознавства, науковий співробітник відділу образотворчого мистецтва Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М.Т.Рильського НАН України, м.Київ.
Хіміко-технологічне дослідження пам’яток волинського іконопису ХVII – ХVIII ст.
Наталія Шевченко – старший науковий співробітник наукового відділу фізико-хімічних досліджень ННДРЦУ, м.Київ;
Олена Асаулова – старший науковий співробітник наукового відділу фізико-хімічних досліджень ННДРЦУ, м.Київ.
Ікона „Святих Йоахіма і Анни” зі збірки Волинського краєзнавчого музею у Луцьку як приклад формування іконографії Непорочного Зачаття Найсвятішої Діви Марії у церковному малярстві.
Пйотр Кондрацюк – кандидат мистецтвознавства, заступник директора Музею Замойського в Замосці, викладач історії мистецтва і архітектури у Вищій Суспільно-Природничій Школі у Любліні, м.Замосць, Республіка Польща.
„Сидячий Ієсус” у білоруській скульптурі ХVII XІX ст.
Олександр Ярошевич – кандидат мистецтвознавства, науковий співробітник Національного мистецького музею Республіки Білорусь, м.Мінськ, Республіка Білорусь.
Іконостас із Загорівського монастиря (Вощатинський іконостас) 1722 р. авторства Йова Кондзелевича.
Тарас Откович – завідувач відділом наукових досліджень Львівської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України, пошукувач Львівської Національної академії мистецтв, м.Львів.
Ікона Пресвятої Богородиці Mariahilf – Пасовська-Цареградська.
Вячеслав Шуліка кандидат мистецтвознавства, художник-реставратор, доцент кафедри реставрації  станкового і монументального живопису Харківської державної академії дизайну і мистецтв, м.Харків.
Образ Спаса в тернії у релігійному живописі Волині ХVІІІ ст.
Людмила Карпюк – провідний науковий співробітник Музею волинської ікони, відділу Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк.
Острозьке мистецьке середовище кін. XVIII – поч. XX ст.
Микола Бендюк – художник-реставратор Державного історико-культурного заповідника м.Острога, м.Острог.
Огляд колекції ікон святого Миколая з фондів Чернівецького художнього музею.
Лариса Корущак – завідувач відділу науково-освітньої роботи Чернівецького художнього музею, м.Чернівці.
Ікона Богородиці Одигітрії з Троїцької церкви села Тростянець Ківерцівського району Волинської області. Питання авторства і датування.
Лариса Обухович – художник-реставратор  Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк.
Формування специфічних рис в українському іконописі XVXVI століть.
Олексій Матицин – аспірант Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м.Шепетівка.
Колекція іконопису РОКМ в роки незалежності України: проблеми комплектування, збереження, студіювання та перспективи на майбутнє.
Анастасія Обарчук – магістр культурології, відповідальний секретар Рівненської обласної громадської організації охорони пам’яток історії та культури, м. Рівне.
Теоретико-методологічні засади комплектування фонду сакрального мистецтва (з практики Волинського краєзнавчого музею).
Євгенія Ковальчук – кандидат історичних наук, заступник директора з наукової роботи Волинського краєзнавчого музею, старший викладач кафедри документознавства і музейної справи Волинського національного університету імені Лесі Українки, м.Луцьк.
13.00 – 14.00        Презентація нових видань з сакрального мистецтва:
 – Євангеліє апракос „Луцьке”. Друга половина ХІV ст. Факсимільне видання. –К.: 2011.
– Александрович В. Покров Богородиці. Українська середньовічна іконографія. – Львів: Інститут українознавства ім. Крип’якевича, 2010.
– 150 святинь Великої Волині. Мистецьке видання. Бібліотека авторського проекту„Обличчя Планети Земля”. – Рівне, 2011.
– Єлісєєва Т., Вигоднік А. Музей волинської ікони. Альбом. – К: Р.К. Майстер-принт, 2010.
– Штинько В., Ковальчук Є. Волинь: храми і люди. – Луцьк: ВМА „Терен”, 2010.
 
Музей волинської ікони
м. Луцьк, вул. Ярощука, 5
 15.00 – 18.00        Секційні засідання.
 
СЕКЦІЯ 1. ІКОНА: ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РЕСТАВРАЦІЯ
 КЕРІВНИК СЕКЦІЇ:   Володимир Александрович, доктор історичних наук, м.Львів.
СЕКРЕТАР:                Євгенія Ковальчук, кандидат історичних наук, м. Луцьк.
 Матеріали до каталогу волинської ікони ХVІІ–ХVІІІ ст. з колекції Волинського краєзнавчого музею.
Світлана Василевська – провідний науковий співробітник Музею волинської ікони, відділу Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк;
Ангеліна Вигоднік – провідний науковий співробітник Музею волинської ікони, відділу Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк.
Образ Богородиці у волинському іконописі.
Тетяна Бідзіля аспірант Львівської національної академії мистецтв, м.Луцьк.
„З’явлення” та „Гріб господній”: до питання датування, авторства ікон з колекції Національного заповідника „Замки Тернопілля”.
Тетяна Федорів – молодший науковий співробітник Національного заповідника „Замки Тернопілля”, м.Збараж.
Часопростір живопису волинського майстра Андрія (на прикладі трьох сцен люблінської поліхромії).
Вікторія Боярко-Долженко – магістр мистецтвознавства, аспірант Львівської національної академії мистецтв, старший лаборант кафедри гуманітарних наук ЛНАМ, м.Львів.
Доля ікони „Розп’яття з пристоячими” з Черська.
Марія Гелитович – кандидат мистецтвознавства,  завідувач  відділу  давньоукраїнського мистецтва Національного музею у Львові ім. Андрея  Шептицького,  м.Львів.
Сцени „Пасії Христових” у сакральному мистецтві: загальна характеристика, топографія і роль розміщення  у сакральному просторі Високого іконостасу кінця XVI – початку XVII століття в Україні.
Вікторія Мазур – здобувач кафедри теорії та історії мистецтва Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури, м.Київ.
З історії Чудотворної ікони Божої Матері з села Піддубці Луцького району.
Геннадій Гулько історик-релігієзнавець, заслужений працівник культури України, м.Луцьк.
Відмінність одягу єврея Єфоняша на XVII-сторічній іконі Успіння Богородиці з с. Пілганів у збірці Музею волинської ікони у Луцьку (ВКМ-138. 86х118 см.). До питання дослідження зображень Єфоняша у західноукраїнських іконах Успіння Богородиці.
Елжбєта Кукєр – магістр історії мистецтва, м.Краків, Республіка Польща.
Пам’ятки дерев’яної скульптури ХVІІ–ХІХ ст. у збірці Волинського краєзнавчого музею.
Тетяна Єлісєєва – завідувач Музею волинської ікони, відділу Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк.
Фондові зібрання Національного заповідника „Замки Тернопілля” як джерело дослідження сакрального мистецтва Тернопільщини.
Наталія Скоропляс головний зберігач фондів Національного заповідника „Замки Тернопілля”, м.Збараж.
 
СЕКЦІЯ 2. ДО ІСТОРІЇ ВИВЧЕННЯ ПАМ’ЯТОК САКРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
 КЕРІВНИК СЕКЦІЇ:   Василь Пуцко, м.Калуга, Російська Федерація.
СЕКРЕТАР:                Тетяна Єлісєєва, м.Луцьк.
 До питання інтерпретації богословського задуму стінопису церкви Спаса на Берестові.
Аліна Кондратюк – кандидат мистецтвознавства, провідний науковий співробітник Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника, м.Київ.
Чи існував портрет архієпископа полоцького Йосафата Кунцевича?
Анджей Гіль – професор  Католицького Люблінського Університету, заступник директора Інституту Центрально-Східної Європи у Любліні, м.Люблін, Республіка Польща.
Доля лаврського зібрання ікон за спогадами співробітника „Зондерштабу образотворчого мистецтва” Отто Кляйна.
Євген Кабанець – провідний науковий співробітник відділу історії Києво-Печерської Лаври та вивчення її мистецької спадщини Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника, м.Київ.
Колекція плащаниць з фондів Дніпропетровського національного історичного музею ім. Д.І. Яворницького.
Маргарита Тихонова – старший науковий співробітник Дніпропетровського національного історичного музею ім.Д.І.Яворницького, м.Дніпропетровськ.
Хоругви XVIII – початку XX століття у збірці Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття імені Йосафата Кобринського в Коломиї.
Андрій Лінинський – реставратор Національного музею народного мистецтва Гуцульщини та Покуття імені Йосафата Кобринського в Коломиї, м.Львів.
Церква св. євангеліста Луки в с. Городне біля Любомля у XVIII ст. та Любомльський деканат унійної Холмської єпархії – в світлі матеріалів Державного архіву в Любліні.
Павло Сиговський – історик мистецтва, м.Люблін, Республіка Польща.
Матеріали до історії парафій візантійсько-слов’янського обряду в Луцькій дієцезії на сторінках часопису „Друг”.
Вітольд Бобрик  кандидат  історичних наук, адьюнкт  Природничо-Гуманітарного Університету в Сєдльцах, м.Сєдльце, Республіка Польща.
У пошуках історичного та мистецького життя Красносільського Спаського монастиря під Луцьком.
Олена Бірюліна завідувач відділу давньої історії Волинського краєзнавчого музею, м.Луцьк.
З історії церкви св. Архістратига Михайла с. Пулемець Шацького району.
Олександр  Остапюк директор  Любомльського краєзнавчого  музею, м.Любомль.
Втрачена пам’ятка  архітектури ХХ століття: Камінь-Каширська Свято-Миколаївська церква.
Наталія Пась – директор Камінь-Каширського народного краєзнавчого музею, м.Камінь-Каширський.
До питання історії православної церкви на Волині. Шацький район (1945 – 1990 рр.).
Геннадій Гулько історик-релігієзнавець, заслужений працівник культури України, м.Луцьк.
  28 жовтня (п’ятниця)
 7.30 – 16.00         Виїзне засідання.
Ознайомлення із експозиціями Затурцівського меморіального музею В’ячеслава Липинського, Володимир-Волинського історичного музею, пам’ятками сакрального мистецтва та культової архітектури Стародавнього Володимира, Зимненського Святогорського монастиря та Свято-Успенського чоловічого монастиря с. Низкиничі Іваничівського району.
16.00 – 17.00        Підведення підсумків конференції.
Категорія: Музей волинської ікони | Переглядів: 836 | Додав: volyn-museum | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]