Головна » Дошка оголошень » Музейникам
Міжнародний день музеїв 2012 на тему „Музеї у світі, що змінюється. Нові виклики, нове натхнення”.
21.02.2012




Шановні колеги!

 Приєднуйтесь до проекту – Міжнародний день музеїв 2012:
«Музеї у світі, що змінюється. Нові виклики, нове натхнення»
 
Що таке Міжнародний день музеїв
Щороку 18 травня відзначається Міжнародний день музеїв. Святкові заходи можуть тривати один день, вихідні або цілий тиждень. Головне, щоб їх суть відповідала принципу: «Музеї є важливим засобом культурного обміну, збагачення культур і розвитку взаєморозуміння, співпраці і світу між людьми».
Цього дня музеї, що беруть участь у святкуванні, реалізують заходи, пов'язані з головною темою свята. Міжнародний день музеїв також є прекрасною можливістю для музейних працівників зустрітися зі своєю постійною публікою в незвичних обставинах і залучити абсолютно нову аудиторію. І як результат – зайняти відведене їм місце в житті суспільства.
 
Трохи історії
Рішення 1977 року
У 1977 році Міжнародною радою музеїв (ІКОМ) було прийнято рішення про запровадження Міжнародного дня музеїв
Музейний хрестовий похід
До офіційної запровадження Міжнародного дня музеїв, ІКОМ збирав музейне співтовариство на захід, що називався «Музейний хрестовий похід»
Об'єднуючись навколо однієї теми
Оскільки з кожним роком цей день об'єднував навколо себе все більше країн і музеїв, а також для надання цілісності і єдності, в 1992 році уперше була запропонована загальна тема Міжнародного дня музеїв, в той рік нею стала – «Музеї і довкілля»
Створення ідентичності
У 1997 році уперше був створений офіційний постер Міжнародного дня музеїв, в той рік – присвячений боротьбі з незаконним переміщенням культурних цінностей
Зміцнюючи комунікацію
2011 роки став поворотним в історії розвитку Міжнародного дня музеїв, зокрема для організації заходів були залучені інституціональні партнери і введенні нові елементи бренду: слоган, офіційний сайт в інтернеті і інформаційний комплект. У святкуванні взяли участь майже 30 000 музеїв, заходи проведені у більш ніж 120 країнах. Цього року ІКОМ також став патроном Європейської ночі музеїв, яка зазвичай передує Міжнародному дню музеїв
Міжнародна експансія
Міжнародний день музеїв в наші дні проводиться на усіх континентах – більш ніж в ста країнах світу

У 2012 році Міжнародний день музеїв відмітить своє 35-річчя!

Тема
Щороку Консультативний комітет ІКОМ пропонує тему, яка може бути по-різному інтерпретована музеями, проте, незмінно сприяє підвищенню їх впливу в суспільстві. На 2012 рік була запропонована тема «Музеї у світі, що змінюється. Нові виклики, нове натхнення».
Сьогодні життя міняється швидше, ніж коли-небудь. Нові технології породжують нові ідеї, гігабайти інформації, новини про усе менш стабільний клімат. Сучасні музеї повинні підлаштовуватися під безумний темп руху і розвитку суспільства, щоб було чути їх голос. Тема «Музеї у світі, що міняється», є визнанням того, що культурні інститути стикаються з інтерпретацією та існуванням у все мінливішому полі. Кожен може зустрітися з унікальним набором цілей, інтересів і аудиторією. Але необхідність досягати успіху в умовах цих змін – це те, що об'єднує усі музеї – великі і маленькі. Таким чином, Міжнародний день музеїв 2012 присвячений формуванню майбутнього настільки ж, наскільки і віддзеркаленню і інтерпретації таких питань як кліматичні зміни і нові електронні медіа.
Вибір теми також пов'язаний з проведенням в червні 2012 року в Ріо-де-Жанейро Всесвітнього саміту зі сталого розвитку, де будуть переглянуті зобов'язання, дані державами для забезпечення сталого розвитку на зустрічі в 2002 році і затверджені нові цілі на наступні 10 років. Саміт особливо підкреслить значення світової співпраці з метою управляти глобальними проблемами і кризами, у тому числі екологічними і кліматичними. Музеї, на думку Міжнародної ради музеїв, повинні зайняти одну з ключових позицій у процесі становлення нового суспільства, його інформування і розвитку.
П'ять питань, навколо яких Ви можете побудувати свої програми:
  • Роль музеїв в «новому» суспільстві. Музеї стикаються з унікальними викликами, пов'язаними з їх соціальним, політичним і екологічним середовищем. Вони грають ключову роль в розвитку суспільства за допомогою освіти і демократизації, а також вони служать «свідками» минулого і хранителями скарбів для майбутніх поколінь
  • Стійкість довкілля. Музеї можуть бути прекрасними захисниками екологічної недоторканості і стійкості, збереження природних ресурсів і зменшення рівня шкідливих викидів
  • Використовувати минуле, щоб побудувати майбутнє. Музеї є хранителями всесвітньої спадщини і створюють безперервний зв'язок минулого і майбутнього
  • Нові медіа. Музеї швидко вчаться використовувати деякі нові медіа засоби і цим демонструють готовність реагувати на запити суспільства і говорити з ним на одній мові
  • Інновації. Музеї повинні впроваджувати  інновації, щоб відповідати на соціальні зміни і пристосовуватися до нових очікувань відвідувачів
 
Ваша роль
Щоб Міжнародний день музеїв відповідав своїм цілям, ІКОМ потрібна допомога самих музеїв, Ваша допомога! Саме Ви є посланцями Міжнародного дня музеїв. Саме Ви можете зробити цей день успішним, організовуючи і проводячи свої заходи.
Ваша програма Міжнародного дня музеїв 2012, увійде до національної або регіональної програми.
Для того, щоб спланувати Міжнародний день музеїв Ви можете:
  • Створити програму заходів, пов'язаних з темою Міжнародного дня музеїв, і які залучать додаткову публіку до Вашого музею.
  • Використовувати свято для того, щоб знайти фінансування і налагодити партнерські зв'язки.
  • Працювати з школами, асоціаціями і іншими музеями, щоб залучити нові аудиторії.
  • Поширювати інформацію про Міжнародний день музеїв за допомогою ЗМІ.
 
Як створити свою програму
В результаті проведення Міжнародного дня музеїв Ваш музей може не лише залучити нових відвідувачів, але і підвищити популярність свого музею. Для цього необхідно розробити маркетингову стратегію. Передусім, треба зрозуміти «Що? Де? Хто? І як»? і відповісти на питання:
·       Яка наша мета? Залучити нову публіку? Залучити новий тип відвідувачів? Поліпшити образ музею? Виділити нашу приналежність до музейного співтовариства?
·       На який тип відвідувача будуть орієнтовані наші заходи? Звичайні відвідувачі? Нова публіка? Соціально не захищені прошарки? Люди з обмеженими фізичними можливостями?
·       Чи є у нас потенційні партнери?
·       Як музей позиціонуватиме себе? Як інноваційний музей? Як соціально-орієнтований музей? Як установа, що динамічно розвивається? Як  музей, для якого важливий контакт з публікою?
·       Які людські і фінансові ресурси ми маємо в розпорядженні? Чи є у нас засоби у бюджеті для організації заходів? Чи можемо ми сформувати команду для організації заходів?
·       Чи потрібне нам додаткове фінансування? Звідки ми його візьмемо? Що ми можемо зробити самостійно?
 
Після цього треба послідовно зробити шість важливих кроків:
1.   Визначити цільову аудиторію
2.   Знайти партнерів і спонсорів
3.   Розробити бюджет
4.   Розробити несподівану програму заходів
5.   Розробити комунікаційну стратегію і програму просування своїх заходів
6.   Зробити оцінку після проведення заходів, оскільки це допоможе при підготовці заходів на майбутній рік.
 
Приклади заходів, які можна організовувати в Міжнародний день музеїв:
·       Безкоштовний вхід в музей або безкоштовні екскурсії. Пам'ятайте, проте, що безкоштовний вхід сам по собі ще не новина – знадобиться розробка спеціальних освітніх програм, інакше до Вас прийде та ж публіка, що і звичайно.
·       День відкритих дверей, довші години роботи, робота в нічний час.
·       Спеціальні екскурсії, що базуються на темі Дня, з оригінальною програмою або в несподіваних місцях. Наприклад, екскурсія по «музейній кухні», короткострокові науково-дослідні експедиції, спілкування з експертами.
·       Конференції, круглі столи і семінари. Наприклад, разом з екологами, на тему сортування і переробки сміття.
·       Відкриття нових майданчиків показу, будівель. Відвідування фондохранилищ або вивчення колекцій, показ нещодавно відреставрованих предметів.
·       Спеціальні культурні заходи – концерти, театральні або танцювальні постановки, художні перформенси, кінопокази.
·       Заходи з використанням соціальних мереж, інтернет-семінарів, інтернет-екскурсій або віртуальних галерей.
·       Ігри, змагання, вибори Міс Музею.
·       Організація заходів на увесь день, вечірніх або нічних. Надавати відвідувачам можливість пообідати прямо в музеї або провести в музеї ніч.
 
Діти
Створення спеціальних освітніх програм підвищує обізнаність молодого покоління про роль музеїв в суспільстві. Спільна робота з школами допоможе визначити, який формат більше підійде для теми «Музеї у світі, що міняється».
Ви можете, наприклад:
  • Створити освітній пакет (брошури, освітні картки та ін.)
  • Провести практичні семінари («ролеві ігри», конкурси, пошук скарбів та ін.)
  • Розробити екскурсії, адаптовані для різних типів дитячої аудиторії
  • Спільно з молоддю підготувати виставку, присвячену кліматичним змінам. Активна участь в роботі допоможе їм краще зрозуміти проблематику питання
  • Організувати спільні програми з науковими інститутами
 
Приклади заходів по темі «Музеї у світі, що міняється» :
·       Поглиблення знань відвідувачів про сортування і переробку сміття
  • Створення предметів з перероблених матеріалів
  • Організація опитувань, конкурсів, ігор, стосовно рівня викидів СО2
  • Організація екскурсій
 
Елементи фірмового стилю
Постер
Щороку ІКОМ створює постер до Міжнародного дня музеїв. Ви можете самостійно надрукувати постер Міжнародного дня музеїв у форматі А3 або А4 або ж замовити друк повнорозмірного плакату. Цього року уперше на додаток до постера, підготовлений також інтернет-банер, флаери і листівки.
Переклад
     У минулому 2011 році завдяки Національним комітетам постер був перекладений на 37 мов. Цього року ця практика буде продовжена. Будуть переведені і усі додаткові матеріали. Дивіться переклад на українську мову на сайті ІКОМ – сторінка https://network.icom.museum/imd2012/participate/official-posters-2012.html
Створіть Ваш унікальний постер!!! ІКОМ створює версію постера з порожнім простором в лівому нижньому кутку, на якому Ви можете розмістити інформацію про Ваш музей, партнерів і заходів, які Ви плануєте провести. Офіційні логотипи, проте, не мають бути переміщені або прибрані.
 
Офіційний сайт
  • Більше інформації про Міжнародний день музеїв, його тему і партнерів ІКОМ на 2012 рік
  • Календар заходів, прес-релізи і новини про Міжнародний день музеїв
  • Ви можете направити інформацію про Ваші заходи у рамках міжнародного дня музеїв через Національний комітет. 17 квітня 2012 – крайній термін подачі інформації про Ваші заходи для розміщення на сайті
  • З сайті можна буде скачати усі інформаційні матеріали (постер, флаер, банер та ін.)
  • Інформація для преси
 
Фінансові партнери
Ви можете укласти три різні типи спонсорства :
·       Фінансова підтримка для щоденного функціонування або для спеціальних заходів, таких як Міжнародний день музеїв. Така підтримка може бути зроблена як компаніями, фірмами, так і владою
·       Натуральна допомога – компанія допомагає Вам, надаючи необхідні продукцію або послуги
·       Допомога у формі надання у Ваше розпорядження частини свого штату
 
Для більшої ефективності спонсорської підтримки Ви можете дотримуватися наступного алгоритму:
  1. Перше – розробити кошторис і визначити свої потреби. Якщо Ви хочете знайти спонсорів, Вам треба підготувати брошуру, яка презентує Ваш музей, Вашу програму заходів і кошторис бюджету. Ваш проект матиме більший вплив, якщо Ви насамперед плануватимете соціальні або освітні програми. Будьте амбітними, але залишайтеся реалістичними!
  2. Після цього, Вам необхідно проаналізувати Ваші спонсорські контракти або взаємини, які вже є на даний момент або були в недавньому минулому. Ви можете звернутися до компаній, з якими Ви вже співпрацювали або до місцевої влади.
  3. Необхідно знайти і інші компанії, зацікавлені в інвестуванні в культуру і залученні тієї ж групи населення, що і Ви (для чого і необхідно виділяти цільову групу на початковому етапі проектування). Будучи центром культурного життя регіону, Ви можете звернутися до представників місцевого бізнесу, до тих хто може бути зацікавлений в тому вкладі, який робить проведення Міжнародного дня музеїв в розвитку Вашого міста або регіону.
  4. Компанії зацікавлені в тому, щоб бути залученими у Вашу програму із самого початку. Для того, щоб Ваші партнерські взаємини стали постійними Вам треба укласти партнерську угоду. У цих випадках краще всього призначити одного представника Вашої організації для ведення переговорів з компанією.
  5. Ви повинні запропонувати привабливу  компенсацію і укласти спеціальні партнерські угоди, адаптовані під конкретну компанію. Партнерство тоді є ефективним, коли Ви можете побудувати свою взаємодію на спільних цінностях. Не забувайте, що компанія спонсорує Вас ще і для створення власного позитивного образу.
Наприклад:
·       Ви можете вставити їх логотип на усі інформаційні матеріали, які створюються у рамках проекту, зокрема на постер. Також Ви можете вставити інформацію про своїх партнерів в прес-кіт і прес-релізи.
·       Ви можете організувати прес-конференцію, присвячену Міжнародному дню музеїв і запросити до участі Ваших партнерів.
·       Ви можете надати компанії можливість бути присутнім на Ваших заходах або надати їм можливість встановити свій стенд або стійку з матеріалами під час Міжнародного дня музеїв.
·       Ви можете залучити співробітників компанії-партнера в організацію заходу і запросити їх і їх сім'ї брати участь у Ваших заходах.
·       Якщо у Вас цілий ряд спонсорів, то Ви можете організувати неформальний прийом з метою налагодження і зміцнення контактів.
·       Ви можете опублікувати рекламу компанії у своїй брошурі або виданнях, включити їх логотип на Ваш постер і помістити посилання на їх сайт на своєму сайті.
 
  1. Нарешті, необхідно оцінювати вплив партнерства і на Вашу організацію, і на компанію-партнера. Окрім Міжнародного дня музеїв, ефективні спонсорські проекти – це довготривалі партнерські взаємини.
 
Взаємини зі ЗМІ
Інформаційна підтримка і презентація заходу – це ключ до успіху! Для посилення інформаційної компанії навколо Міжнародного дня музеїв, ми просимо Вас поширювати інформацію про нього серед представників ЗМІ.
 
Принципи взаємовідношення з пресою
Яку інформацію Ви хочете поширювати? Коли? Чому? І кому?
Журналісти отримують безліч прес-релізів. Ваш захід має бути оригінальним, виділятися серед інших – як і інформаційні матеріали про них. Партнерські проекти викликають велику увагу з боку ЗМІ і показують, що Міжнародний день музеїв – це й регіональний і міжнародний захід. За рахунок співпраці з іншими музеями, Ви також можете понизити свої витрати на рекламу.
Ви можете:
·       Розробити графік контактів з журналістами (кожен місяць, кожного тижня) на основі типу ЗМІ. Зустрічі з такими ключовими ЗМІ як телебачення і радіо можна провести за тиждень або декілька днів до заходу.
·       Оновити Вашу базу ЗМІ і не забувайте про агентства новин.
·       Обдзвоните ключових журналістів. Не посилайте надто багато листів. Не соромтеся дзвонити знайомим журналістам і просити їх розповсюдити Вашу інформацію серед колег.
·       Забезпечите ключові постаті детальною інформацією, якісними фотографіями і прямими контактами для інтерв'ю. Намагайтеся бути простіше – складні програми майже ніколи не згадуються в ЗМІ.
·       Постарайтеся укласти партнерські угоди з ключовими журналами і виданнями.
·       Організовуйте прес-конференцію, щоб анонсувати Міжнародний день музеїв або запросите журналістів бути присутніми на цих заходах.
·       Пам'ятайте, що треба залучити усі види ЗМІ – радіо, телебачення, загальнонаціональні газети, регіональні видання, університетські газети, професійні і безкоштовні видання.
 
Але завжди – при укладенні партнерських угод, спілкуванні з пресою або безпосередньому проектуванні – пам'ятаєте про свої цілі і завдання
_______________________________________
Повідомлення підготовлено за матеріалами зарубіжних сайтів.
Додав: volyn-museum |
Переглядів: 2047
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]